William Ury en el llibre “El poder d’un NO positiu”, en el camp de la negociació, de la facilitació i del món empresarial, remarcava la importància de saber dir NO: una manera de respectar-se, de fer valer els límits que no es poden creuar. Sovint en el context laboral, empresarial, dir NO incomoda perquè vol dir desmarcar-se, vol dir discrepar i sovint la pressió del context és tan forta que costa treure el valor per expressar un NO.
Passant de l’àmbit empresarial al personal: quant important és saber dir NO. És a dir, saber identificar el que no volem, allò que ja no tolerarem més. Saber dir no és un acte d’estimació cap a un mateix. Un acte de consciència, d’autoestima, de respecte, de resguardar la nostra dignitat MALGRAT la incomoditat que generi expressar-ho, MALGRAT la negativa de qui escolta…
Tant o més dificultós és la resistència a acceptar un NO: no hi ha com no voler entendre, com no voler acceptar els fets. No hi ha com no voler acceptar un NO.